۴۵۵ برنامه قرآنی به‌مناسبت دهه فجر در مازندران اجرا می‌شود 
کد خبر: 4196916
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶

۴۵۵ برنامه قرآنی به‌مناسبت دهه فجر در مازندران اجرا می‌شود 

فرمانده سپاه کربلای مازندران از برگزاری ۴۵۵ ویژه برنامه قرآنی در قالب مسابقه و محافل انس با قرآن، در ایام دهه فجر خبر داد.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سردار سیاوش مسلمی، فرمانده سپاه کربلای مازندران،  در نشست خبری که به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ظهر امروز، 10 بهمن ماه در سالن کوثر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، گفت: در سال جاری برنامه‌های دهه فجر سپاه کربلای مازندان به لحاظ شرایط موجود کشور و منطقه و برگزاری انتخابات متفاوت‌تر از سال‌های دیگر است. 
 
وی با بیان اینکه دشمنان با بهره‌گیری از رسانه، در حال سیاه‌نمایی و انکار دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی هستند، افزود: بهره‌گیری از تکنیک‌های مختلف رسانه‌ای همچون ضریب دادن به خبر و شایعه‌پراکنی از جمله رفتار رسانه‌ای آن‌ها است و نیاز است تا با نگاه دقیق رسانه‌های انقلابی، این دشمنی‌ها خنثی شود.
 
فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال ۱۱ هزار و ۳۶۹ برنامه در قالب ۲۲ قشر اجرایی می‌شود، گفت: ۴۵۵ برنامه قرآنی در قالب مسابقه و محافل انس با قرآن، در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.
 
وی افزود: افتتاح ۱۵ صندوق قرض‌الحسنه، برپایی ۲۲ نمایشگاه اقتصاد مقامتی، دیدار با ۴۴۰ شهید انقلاب، دیدار با ۶۹۸ ایثارگر، برگزاری ۳۶۰ مراسم تجلیل و تکریم از خانواده شهدا، برپایی ۲۸۵ نقطه ایستگاه‌های صلواتی، اجرای ۲۳۶ سرود و برنامه‌های شاد حماسی در استان، برگزاری ۴۲۷ مراسم بزرگداشت شهدا از برنامه‌های دهه فجر امسال است.
 
مسلمی تصریح کرد: یک هزار و ۲۷۰ برنامه ورزشی و مسابقات علمی، ۲۵۵ پویش فرهنگی و طراح‌های گرافیکی و پوستر، ۵۶۰ عکس نوشت با موضوع دهه فجر، ۲۵۸ میز خدمت، برگزاری ۱۵۶ اردوی جهادی مناطق محروم و برگزاری ۱۲۹ اردوی پیشرفت و توسعه از برنامه‌های دهه فجر امسال است.
 
فرمانده سپاه کربلای مازندران بیان کرد: برگزاری مراسم نمادین ورود حضرت امام(ره) در فرودگاه‌های ساری، نوشهر و رامسر، برگزاری مسابقه کتابخوانی ۲ هزار نفری، اجرای برنامه ارتباط تصویری زنده در حسینیه ثارلله قائمشهر، اجرای برنامه ۴۰ مسجد ۴۰ روایت و ۴۰ مدرسه و ۴۰ روایت، برگزاری مراسم شعرخوانی، برگزاری نشست‌های روشنگرایی و جشن تکلیف سیاسی برای دانش‌آموزان، برگزاری مراسم شهدای حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی بابل، برگزاری یادواره شهدای جنگل در سوادکوه از دیگر برنامه‌های دهه فجر امسال است.
 
وی گفت: از زمان شکل‌گیری بسیج سازندگی در حوزه پروژه‌های عمرانی، بالغ بر ۴ هزار و ۴۵۰ پروژه با هزینه‌کرد ۲ هزار و ۲۸۸ میلیارد تومان به پایان رسید و امسال ۲ هزار و ۷۹۵ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان با همکاری گروه‌های جهادی در دست اجرا است.
 
مسلمی اظهار کرد: عینیت بخشی به ارزش‌های انقلاب اسلامی و بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر، ترویج ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب، تعمیق و گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی برای نسل نوجوانان و جوانان، بهره‌گیری از منویات امامین انقلاب، معرفی و ترویج هنرمندانه ارزش‌ها با استفاده از ابزار‌های فرهنگی و هنری، برگزاری برنامه با تآکید بر اعیاد مذهبی، بهره‌گیری از جشن‌های پیروزی به عنوان ابزار گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه، ایجاد فضای آگاهی افزایی برای ترویج مشارکت مردم در انتخابات، نقش فعال زنان در انقلاب اسلامی الهام‌بخشی و توسعه تفکر انقلاب اسلامی از رویکرد‌های سپاه کربلای مازندران در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.
 
فرمانده سپاه کربلای مازندران اظهار کرد: تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و بازخوانی جنایات رژیم پهلوی، تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، استفاده از ابزار‌های فرهنگی هنری، تولید محتوای تبیینی، مردمی‌سازی و بومی‌سازی برنامه‌ها، تشویق به مشارکت زنان و جوانان در برنامه‌های خلاق، ترویج هویت ملی از محور‌های راهبردی در تدوین برنامه‌های دهه فجر سال‌جاری است.
انتهای پیام
captcha